Psykologstudent Sverige

AV OCH FÖR SVERIGES PSYKOLOGSTUDENTER OCH PTP-PSYKOLOGER

Psykologstudent Sverige – eller PS kort och gott – är en oberoende förening som organiseras av och för Sveriges psykologstudenter och PTP-psykologer. Psykologstudent Sveriges mål är att föra samman studenter från olika lärosäten och erbjuda kontaktytor mellan studenter, föreningar och yrkesverksamma psykologer.

Föreningen grundades 2007 av psykologstudenter på Linköpings Universitet och är idag ytterst ansvariga för PS-kongresserna, årets i särklass största händelse för psykologstudenter.

Vill du engagera dig i Psykologstudent Sverige? Under PS19 kommer PS årsmöte att äga rum på söndagen den 5/5 2019 och där väljs nästa verksamhets års styrelse. Kandidera redan idag genom att kontakta valberedningen på valberedning@psykologstudentsverige.org. Om du känner någon som du tror passar till någon av posterna kan du nominera denne, då vänder du dig också till valberedningen. För mer information om Psykologstudent Sverige - gå in på deras hemsida (http://www.psykologstudentsverige.org) eller gilla PS på Facebook och Instagram.

Copyright. All Rights Reserved.